اول : ارتباطات قوی

یکی از مهمترین بخش های یک طراح خوب بودن توانایی ارتباط برقرار کردن با بیزینس مشتری است . تا زمانی که شما درک مناسبی از کار و تجارت مشتری نداشته باشید نمیتوانید برای وی لوگو ، بروشور و موارد گرافیکی اینچنینی طراحی کنید . پس در قدم اول مهمترین نکته توانایی ارتباط برقرار کردن است . زمانیکه شما درک درستی از بیزینس مشتری داشته باشید میتوانید مفاهیم را با طرح گرافیکی که میکشید مطرح کنید.

 

دوم : کنجکاو بودن

کنجکاوی یکی دیگر از خصوصیات بارز یک طراح خوب است ، طراحی گرافیکی مانند طراحی بروشور و کاتالوگ مانند عکاسی نیاز به کنجکاوی دارد ، اگر دقت کرده باشید بهترین عکس ها و ایده ها درست از جاهایی گرفته شده است که کمتر کسی به آن اهمیت میداده است اما یک عکاس کنجکاو توانسته با تبحری که دارد و زکاوت خود آن صحنه را شکار کند . طراحی نیز دقیقا به همین شکل است. پس اگر میخواهید طراحی حرفه ای باشید دقت خود را درباره اطرافتان بالا ببرید.

 

سوم: اشتیاق

از دیگر نکات یک طراحی موفق شوق طراح است . به عنوان مثال یک طراح خوب زمانی میتواند یک طراحی بروشور حیرت انگیز داشته باشد که اشتیاق زمان طراحی چاشنی کارش باشد . پس این آیتم را هیچ گاه فراموش نکنید. چرا که عشق به کار بخصوص در زمینه های هنری از مهمترین دلایل موفقیت است.

 

 چهارم: داشتن ذهن خلاق

یک طراح خوب طراحی است که بتواند خلق کند. این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که خلق کردن یک اثر هنری نتیجه ی یک طراحی حرفه ای است نه کپی کردن.

 

پنجم: انتقاد پذیری

اگر میخواهید در کار خود موفق باشید باید بتوانید با هر سلیقه ای کنار بیایید . انتقاد پذیر باشید و اگر حتی به بهترین طرح هایتان ایرادی وارد شد آن را با کمال میل بپذیرید و در راستای سلیقه ی مشتری آن را ویرایش کنید.

در این مسیر باید بسیار صبور باشید.

 

ششم: حل کردن مشکلات طرح

باید در زمینه ادیت ها ویرایشات طرح تکمیل شده در زمینه ای که مشتری میخواهد بسیار با دقت و صبورانه عمل کنید چرا که ممکن است یک طرح از نظر شما خوب باشد اما از نظر مشتری هنوز نیاز به ویرایش داشته باشد.

هفتم: اعتماد به نفس

به خودتان و کارتان و طراحی انجام شده تان ایمان داشته باشید . زمانی که شما به کارتان اعتقاد داشته باشید مشتری را نیز راحت تر قانع میکنید.

 

 هشتم: بردبار باشید

بردباری یکی از ملزومات بسیار مهم دنیای طراحی است چرا که سلایق بسیار متفاوت است و کنار آمدن با دنیایی از سلیقه های مختلف بردباری فراوانی میطلبد.

 

 نهم : اطمینان  داشته باشید

زمانی که میخواهید طرح را به مشتری تحویل دهید به آن اطمینان داشته باشید . مشتری را راضی کنید تا جنبه های متفاوت طرح شما را ببیند .

 

دهم: همیشه در فکر پیشرفت باشید

آخرین نکته ای که باید بگویم این است که همیشه به پیشرفت فکر کنید ، همیشه خواستار پیشرقت باشید .

برای تک تک شما طراحان عزیز آرزوی موفقیت داریم .